A banner készítés lépései

Az online hirdetések egyik legeredményesebb típusa a banner. Az első banner 25 évvel ezelőtt jelent meg a Hotwired.com-on. Az átkattintási arány 1994-ben még 44% volt, ma ilyenekről már csak álmodozni merünk. Régebben az emberek majdnem fele kattintott rá a bannerekre, ma ez a szám 0,1%. Ennek a jelenségnek az egyik oka az úgy nevezett bannervakság, ami annyit jelent, hogy az embereknek böngészés közben sikerül kizárniuk a különböző bannereket a figyelmükből. A banner készítés azonban igenis hasznos, csak nem mindegy hogyan csináljuk.

Először is megfelelő méretet kell választanunk hozzá és a weboldal egy jó pontján elhelyezni.

A legnépszerűbb banner méretek:

  • 300×250
  • 728×90
  • 336×280
  • 468×60

Miután kiválasztottuk a méretet és a helyet, jöhet a tervezés. Fontos, hogy a banner passzoljon ahhoz a designhoz, amit a weboldalon is használunk! A banner készítés során ajánlatos szakember segítségét kérni, ugyanis sok apró részletre kell ügyelni, hogy az eredmény tökéletes legyen. El kell döntenünk, hogy statikus vagy mozgó bannert szeretnénk, valamint megfelelő színt és betűtípust is kell választanunk.

Nagyon lényeges, hogy reszponzív bannert haszáljunk, ugyanis a legtöbb internetfelhasználó a mobilján vagy tabletjén fogja látni a hirdetést. Ezért érdemes HTML5 típusú bannert alkalmazni, ugyanis ezt mindegyik böngésző és eszköz támogatja. A másik fajta, amit választhatunk a GIF. Ezek majdnem annyi idősek, mint maga az internet, mégis töretlen a népszerűségük.

via GIPHY

Végül ki kell találnunk egy ütős szöveget, amely meggyőzi majd a látogatókat, hogy őket igenis érdekli, amit hirdetünk. Majd elhelyezni rajta egy CTA (Call to action) gombot, hogy még jobban buzdítsuk őket a cselekvésre.

A banner készítés tehát célszerű, ha online szeretnénk hirdetni. Egy jól megtervezett banner felkelti az emberek figyelmét és sikert hoz a hirdető cégnek.

Kategória: Egyéb | A közvetlen link.